zajęcia dodatkowe
W roku szkolnym 2024/2025 w przedszkolu prowadzone są dwa zajęcia dodatkowe;
Rytmika
Zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego dziecko „uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole: „eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku; śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni, np. ważne dla wszystkich dzieci w przedszkolu, np. hymn przedszkola, charakterystyczne dla uroczystości narodowych (hymn narodowy), potrzebne do organizacji uroczystości np. Dnia Babci i Dziadka, święta przedszkolaka (piosenki okazjonalne) i inne; w skupieniu słucha muzyki;”
Poniedziałek | Czwartek | ||
CZERWONA | 11:15 - 11:30 | CZERWONA | 9:00 - 9:15 |
ZIELONA | 11:35- 11:50 | ZIELONA | 9:20- 9:35 |
NIEBIESKA | 11:55 -12:25 | NIEBIESKA | 9:40 -10:10 |
ŻÓŁTA | 12:30 - 13:00 | ŻÓŁTA | 10:15 - 10:45 |
POMARAŃCZOWA | 13:05 - 13:35 | POMARAŃCZOWA | 10:50 - 11:20 |
Nauczanie jest naszą pasją. Dzięki wspaniałym materiałom dydaktycznym wprowadzamy Dzieci w świat języków obcych i pomagamy im znaleźć ich własną drogę oraz metodę do osiągnięcia sukcesu w tym świecie. Nauka języka obcego, bez znaczenia na wiek osoby uczącej się, wymaga profesjonalnego zaplecza. Dysponujemy specjalistycznymi materiałami, które pomagają i przede wszystkim zachęcają do nauki. Podczas naszych zajęć dzieci świetnie się bawią ale przede wszystkim uczą się w błyskawicznym tempie.
METODY PRACY:
Każde zajęcia są zaplanowane przez metodyka, nauczyciel przechodzi liczne szkolenia w celu właściwego użycia metod wybranych do pracy z dziećmi. Metody, materiały i programy zostają dopasowane do potrzeb grupy. Podczas pracowitego dnia w przedszkolu dzieci w trakcie zajęć językowych będą mogły się przede wszystkim pobawić z lektorem.
Metody stosowane podczas zajęć językowych.
"Total Physical Response- TPR"
Jest to metoda eliminująca stres dziecka, który może pojawić się w trakcie nauki języka obcego. Głównym założeniem danej metody jest „osłuchiwanie się dziecka” z nowym językiem. Zajęcia prowadzone metodą TPR są zajęciami bardzo dynamicznymi, wymagają od uczestników aktywności fizycznej a od lektora użycia nauczanego języka w 80% w czasie zajęć. TPR opiera się na założeniu, iż w trakcie nauki języka obcego następuje łamanie kodów (codebraking process) a nauka języka obcego przypomina naukę języka ojczystego.
"SING AND LEARN "
Metoda pozwalająca na szybkie przyswojenie wielu zwrotów w danym języku. Podczas śpiewania piosenek dzieci z łatwością zapamiętują słowa oraz zwroty występujące w tekście utworow. W trakcie pokazywania poszczególnych etapów piosenki dzieci także uczą się zastosowania nowych zwrotów i słów w życiu codziennym. Dzieci w wieku przedszkolnym są szczególnie wyczulone na bodźce dźwiękowe. Za pomocą integracji aktywności wiedza z języka obcego jest przyswajalna w błyskawicznym tempie.
"METODA BEZPOŚREDNIA"
Głównym celem stosowania metody bezpośredniej jest nauka komunikacji w języku obcym. Lektor wydaje polecenia uczniom wyłącznie w języku obcym. Wszystkie pomoce dydaktyczne ułatwiają dzieciom zrozumienie intencji nauczyciela. Na przykład lektor wydaje polecenie "sit down" (usiądź) i pokazuje w tym czasie obrazek na którym dziecko siada na dywanie. Dla dzieci staje się oczywiste co mają zrobić a tego typu zadania traktują jak wspaniałą zabawę w języku obcym.
"PLAY "- nauka języka w praktyce
Podczas zabaw ruchowych oraz statycznych lektor będzie wprowadzał nowy materiał lub utrwalał zakres leksykalny i gramatyczny. „Zabawy praktyczne” tego typu zabawa w sklep, zabawa w restaurację ect. pozwoli dzieciom uczyć się języka w sposób najbardziej przydatny- w praktyce. Nauka przez zabawy praktyczne uczy dzieci użycia języka w sytuacjach życia codziennego.
Program nauczania spełnia wyznaczniki Ministerstwa Edukacji Narodowej i został stworzony w oparciu o podstawy programowe dla poszczególnych grup wiekowych.
Naszym wychowankom oferujemy bezpłatną pomoc psychologiczną, logopedyczną
Przedszkole współpracuje z:
Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną
ul. Mińska 1/5
tel. 22 810 20 29
Psycholog pani Marzena N. raz w tygodniu wspomaga pracę nauczycieli w przedszkolu i jest do dyspozycji dzieci i rodziców.
Poniedziałek – 9:00 -13:00
Zadania psychologa w przedszkolu:
-
diagnoza rozwoju społecznego, emocjonalnego, intelektualnego dziecka na prośbę rodziców,
-
sondażowe badanie gotowości szkolnej dzieci 5-letnich,
-
rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka,
-
wyjaśnianie przyczyn trudności w zachowaniu dziecka,
-
prowadzenie zajęć wspomagających rozwój dla dzieci
-
pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych w grupach,
-
indywidualne konsultacje dla rodziców – porady, pomoc w rozwiązywaniu indywidualnych problemów wychowawczych,
-
upowszechnianie wiedzy psychologicznej - prowadzenie spotkań grupowych na tematy związane z rozwojem dziecka i jego wychowaniem.
Zajęcia logopedyczne w przedszkolu prowadzi pani Monika Sz.
Godziny pracy logopedy:
Poniedziałek 08:00-16:30
Czwartek 08:0-16:30
Zadania logopedy w przedszkolu:
-
logopeda, pomaga dzieciom eliminować zaburzenia mowy.
Mowa, jest podstawowym narzędziem nawiązywania kontaktów społecznych - daje możliwość komunikowania się z otoczeniem. Dzięki niej, dziecko zdobywa informacje, wyraża własne sądy, upodobania, uczucia i emocje. Zaburzenia mowy w bardzo znacznym stopniu wpływają na relacje z rówieśnikami i dorosłymi, na pojawianie się trudności w nauce czytania i pisania, a tym samym na trudność osiągania w przyszłości sukcesów w szkole.
We wrześniu i październiku każdego roku szkolnego, po uzyskaniu pisemnej zgody rodziców, prowadzone są przesiewowe badania mowy wszystkich dzieci. Po badaniach przesiewowych, prowadzone są badania diagnostyczne dzieci ze wskazaniami do terapii. Po zakończeniu badań, wszyscy rodzice są informowani o ich wynikach.
Zajęcia prowadzone są indywidualnie, bądź w zespołoch dwu-trzyosobowych w zależności od rodzaju i stopnia nasilenia danej wady lub zaburzenia. Dla każdego dziecka opracowany jest plan terapii logopedycznej. Czas trwania terapii oraz jej efektywność zależy od rodzaju i stopnia zaburzenia mowy, budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego, sprawności intelektualnej dziecka, a przede wszystkim od współpracy z rodzicami (konieczne są systematyczne, codzienne ćwiczenia z dzieckiem w domu trwające ok. 10-15 minut).